خانه » مقالات » دلایل محبوبیت فیس بوک در بین شبکه های اجتماعی

دلایل محبوبیت فیس بوک در بین شبکه های اجتماعی

دلایل محبوبیت فیس بوک در بین شبکه های اجتماعی

فیس بوک همواره با گذشت سال ها، محبوب ترین، پرطرفدار ترین و پر استفاده ترین شبکه اجتماعی در میان رقبا است که از سال ها پیش که کار خود را شروع کرده است، قالب و اساس خود را حفظ کرده و تنها در مواردی قابلیت های جدید را به خود اضافه نموده است.

این شرکت بزرگ برای رسیدن به برخی قابلیت ها دست به کپی نیز زده است، البته این موارد در فیس بوک نبوده است. اما به هر حال بقای دیگر بخش های این تجارت می تواند فیس بوک را نیز سر و پا نگه دارد.

محبوبیت فیس بوک شاید از آنجایی شروع شود که در ژانر خود نخستین بوده و این اولین بودن موجب شده تا با استفاده از قوانین کپی رایت حاکم در کشور های اروپایی و امریکا تا سال های سال رقیبی نداشته باشد.

در ضمن در زمان پیدایش خود به دلیل شرایط نگه داری سرور، هزینه های گزاف دنیای وب و … کم تر کسی ریسک این را می پذیرفت که در کسب و کار های مجازی سرمایه گذاری کند.

اما حالا فیس بوک بیش از هر زمانی خطر را احساس می کند.

دلایل محبوبیت فیس بوک در بین شبکه های اجتماعی

فیس بوک مسنجر

یکی از دلایل محبوب شدن بیش از هر زمانی، مسنجر اختصاصی آن بود که قابلیت های خاص خود را داشت، فیس بوک هیچ وقت خود را به عنوان جایگزینی برای ارتباطات معمول جا نزد، بلکه سعی کرد خود یک مسیر ارتباطی خاص باشد به طوری که در بین سال های 2009 و پس از آن به مانند گوگل بسیاری فیس بوک را در بین اولویت های نخست خود برای وبگردی در طول روز قرار می دادند.

البته زمانی این موفقیت به اوج خود رسید که در ماه ژانویه سال 2009 میلادی رسانه ی بزرگ و قدرتمند که حالا در حال شکل گرفتن بود، یعنی فیس‌ بوک عنوان پراستفاده‌ترین سرویس شبکه های اجتماعی را از آن خود کرد.

  • جالب است بدانید دامنه اینترنتی فیس بوک پس از مدتی با قیمت 200٫000 خریداری شد.

دلایل محبوبیت فیس بوک در بین شبکه های اجتماعی

شرکت های وابسته

پس از تمامی این ماجرا ها حالا فیس بوک قدرت گرفته و Oculus VR، اینستاگرام و واتس اپ را نیز جز قلمرو خود می دانست.

همین موجب شد که روز به روز استفاده ی مردم از سرویس های فیس بوک بیشتر شده و با حضور نرم افزار تحت موبایل فیس بوک، این ارتباط کاربر و رسانه بیش از پیش شد.

 

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است